غلبه اپل در صحنه فروش جهانی بازار تبلت هم چنان در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ در حال پیشروی است. بر اساس تحقیقات انجام شده، فروش و ارسال آیپد نسبت به سال قبل به طور تخمینی ۴۷ درصد افزایش داشته است که تا حد زیادی ناشی از بحران بهداشتی سال اخیر میباشد.
بر اساس نتایج حاصل از موسسه تحقیقاتی کانالیس، اپل در سه ماه سوم تا ماه سپتامبر ۱۵.۲ میلیون آیپد را ارسال نموده است که نسبت به سال قبل در همین ماه که ۱۰.۴ میلیون واحد بود افزایش چشمگیری را نشان میدهد. این عملکرد تا حدی خوب است که میتواند حدود ۳۴.۴ درصد سهم فروش جهانی را برای خود تصاحب نماید.
شرکت سامسونگ نیز در سه ماهه سوم افزایش چشمگیری را در صحنه فروش تبلت داشت به این صورت که از فروش تخمینی ۹ میلیون تبلت توانست ۲۰.۴ درصد سهم فروش بازار جهانی را تصاحب کند و مقام دوم را در این زمینه بدست آورد. سامسونگ نسبت به سال قبل حدود ۷۹.۸ درصد افزایش فروش داشته است.
شرکت هواوی مقام سوم را در میان پنج فروشنده برتر تبلت جهان به دست آورد و توانست ۵.۱ میلیون تبلت را در سه ماه سوم بفروشد. آمازون و لنوو توانستند مقامهای چهارم و پنجم را بدست آوردند و به ترتیب با فروش ۵ میلیون و ۴.۲ میلیون، ۱۱.۳ و ۹.۱ درصد سهم فروش جهانی بازار تبلت را به خود اختصاص دهند.
تخمینهای کانالیس اینطور پیش بینی میکند که اگر به روند همین منوال پیش رود اپل ممکن است به جای دوم در صحنه فروش جهانی تبلت سقوط نماید. بر این اساس کاملاً قابل توجیه است که با توجه به بحران همهگیری جهانی در سال اخیر که شرایط کار در خانه و آموزش از راه دور را ترغیب نموده است سبب افزایش چشمگیر در زمینه فروش تبلت شده است.
اپل در ماه سپتامبر آیپد ایر جدید خود را معرفی نمود که با آیپد پروهای جدید مشابهتهای زیادی را نشان میدهد و دارای خصوصیات تا حد زیادی مشابه با آن نیز میباشد.